رهروان ظهور

آیاما شیعه هستیم؟راستش روبگیم!!

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳ ب.ظ

سلام دوستان


شیعه به معنای پیرو و تابع نیز یک اسم است که گاه اعتباری بر افرادی اطلاق می‌شود و گاه مسمّی هم دارد و ما باید بدانیم که آیا فقط نامی را حمل می‌کنیم و یا مصداق آن نیز هستیم و اگر إن شاء الله هستیم، چه مقدار؟

بدیهی است که هر چیزی و هر صفتی، مشخصاتی دارد که بدان واسطه شناخته می‌شود

شیعه‌ی اهل بیت علیهم‌السلام نیز صفات، ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد که اگر در کسی این ویژگی‌ها نبود، شیعه نیست، هر چند نامش شیعه باشد و یا حتی خودش بگوید: من شیعه هستم، و یا همه‌ی عمر به هیئات مولودی و عزاداری برود و ... .


امیرالمؤمنین، امام علی علیه‌السلام:
شیعیان مرا به دو خصلت امتحان کنید که اگر دارای این دو خصلت بودند، شیعه‌اند: اهمّیت به نماز در اوّل وقت و دستگیری برادران دینی خود با مال، اگر این دو در آن‌ها نبود، پس از ما دورند، دورند و دورند!(جامع الاخبار، 35)
امام حسن مجتبی علیه‌السلام:
مردی به حسن بن علی علیه السلام گفت: من شیعه و پیرو شما هستم، امام فرمود: ای بنده خدا اگر در برابر «اوامر» و «نواهی» ما مطیع باشی در ادعایت صادق هستی و اگر این چنین نیستی با این ادعایت بر گناهان خودافزوده‌ای و وقتی که در این مرتبه قرار نداری ادعای آن را نیز بر زبان میاور که دروغ است و بر گناهان خود افزوده‌ای؛ پس نگو من شیعه شما هستم، ولی بگو: من یکی از دوستداران شمایم و با دشمنان شما دشمنم و در این صورت به خیر و نیکی خواهی بود و به سوی خیر و نیکی نیز خواهی رفت.

امام باقر  علیه السلام
 فرمود: از شما شیعیان، کسی که مطیع خدا باشد، دوستی ما برای او سودمند است و کسی که نافرمانی خدا را کند، حب و دوستی ما برای او سودی نخواهد داشت و نیز فرمود: کسی که مطیع (بی چون و چرای) خدا است او دوست ما است و کسی که نسبت به دستورات خدا عاصی باشد او دشمن ماست وکسی به دوستی و ولایت ما نمی‌رسد جز از راه عمل و پرهیزکاری.

مام صادق علیه السلام
 فرمود: دروغ می
 گوید کسی که گمان می‌کند از شیعیان ماست در حالی که به ریسمان غیر ما متمسک می‌شود
پس باید با تجدید نظر در خود و راه و رسم زندگی خود، بازگشتی (توبه‌ای) دوباره و جدی به خدا داشته باشیم و با استمداد و توکل بر خودش و توسل و پیری اهل بیت عصمتش علیهم‌السلام، سعی‌ای دوباره کنیم که شیعه شویم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۳۰
سید قائم مقامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی